Förberedelser........

 
                Eller God Förmiddag låter nog bättre.....
 
 
 
             Jul rullsyltan har nu stått i ugnen och
             är klar....nu ska den kallna i folien.....
             så i morgon blir det att provsmaka.......
 
 
 
                En av sillarna är nu inlagd det blev
                en klassisk med dill......och sedan
                ska jag göra en Ört och peppar-
                rotssill....................................
 
 
 
               Fick se att min lingonsylt sjöng på sista
               versen.....och en Smålänning klarar sig
               ju inte utan vårt Krösamos.................
 
 
 
              Nu ska jag lära ut ett gammalt husmoders
              knep......om man lägger en träsked tvärs
              över grytan så kokar det inte över..........
              och det fungerar på det mesta som ska
              koka som pasta  t.ex........
 
              Nu ska jag koka lite kalops för vi ska in
              till stan och hämta Ella ......hon skall
              stanna tills i morgon då vi ska klä granen..
              förra året ställde hon sig bakom granen
              och sa.....titta farmor jag står i skogen......
              Handling på Willys blir det också i dag........
 
              Ha en bra Lördag alla Glada........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0