3/10 Pappas födelsedag....

 
                      God Morgon Fredag.........
 
           I dag tänder jag ett ljus på frukost-
           bordet för pappa som skulle fyllt år.....
 
           Förkylningen håller i sig .....ja nu har
           den vandrat upp i bihålorna och det
           är ju inget ovanligt......den brukar
           hamna där i slutet på en förkylning....
 
 
                      Vi har ju mycket äpplen....så
                       därför gjorde jag äppel chips
                       i går.....skivade med skalen på
                       i en mandolin....lägg ut på en
                       bakplåtsklädd plåt, pensla med
                       saften av en halv citron och kör
                       in i ugnen på 80 grader i ca 2,5-
                       till 3 timmar...till de torkat...gott...
 
 
                 Lars skördar fortfarande chili frukter.....
                 och de torkas också i ugnen....så ugnen
                 går på hög varv här hemma.........Min
                 födelsedags present ska komma upp
                 denna helgen och det ser jag fram emot....
                 Husbilen får stå denna helgen för nu blir
                 det trädgårdsarbete......för Goe..............
                 förhoppningsvis kanske jag klarar att
                 peta ner ljungen i mina fönsterlådor.....
                 Ha en bra Fredag alla Glada......A...........
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Ha en fin kryapådejfredag!!!!

Kram <3

2014-10-03 @ 08:32:00
Postat av: Anita

Tack Mariana..<3

2014-10-03 @ 08:37:53
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0