Ett argt inlägg...

 
                          God Eftermiddag Fredag........
 
        Tänk vad skönt det är när man får sitta inne
        och titta på snön....härligt.......det är ett annat
        när man måste jobba.....för kommun ser ju inte
        till att ploga...så det blir att åka på oplogade
        vägar....i går natt kom vi inte fram till en brukare
        för det hade drivit igen......blir det avvikelse rapport
        på sådant....och vem ska den i så fall skrivas på....
        kommunen som inte skottar eller dessa jävligt
        dåliga bilar som vi måste köra.....det pep i öronen
        i morse när jag gick och la mig, för det finns någon
       sorts sensor som sitter utanför och som gör att det
       piper om man kommer för nära något.....och i natt
       var det snön som kom för nära...men det var ju snö
       överallt......skitirriterad blir jag.....och ännu mera
       arg blir jag när jag får höra att jag som jobbar inom
       vård och omsorg ska sitta och läsa instruktions-
       boken när den andra kör, för att ta reda på hur man
       stänger av den sensorn....fattar inte folk att det är
       mörkt när man åker och våra fyra ögon behövs för
       att se till att vi inte kör på något djur som kommer
       upp springandes från diket.....härom natten var
       det en älg som stod i diket och den fick jag se
       precis när vi var jämsides med den, men som
       tur var vek den av in i skogen istället för att springa
       upp på vägen..........Och det värsta utav allt är att
       jag har lovat jobba en extra natt i natt...så det blir
       väl jag som får sitta och läsa denna instruktionsbok
       tills jag blir åksjuk.....och får avbryta mitt pass och gå
       hem och lägga mig......och nu ser jag att det börjar
       yra snö utanför fönstret....ja med facit i hand så
       kunde jag ha haft en bättre fredags kväll än att offra
       mig för jobbet.......A 
      
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Hej vännen!!

Du kanske får en extra stjärna i himlen!
(Troligtvis inte) :( :(

Skriv avvikelserapport i vanlig ordning och sedan om Du eller några av Er orkar så skriver Ni ett brev till Socialnämnden med kopia till cheferna.

Alla brev som nämnden får måste tas upp!

Lycka till inatt!!

Kram <3

2014-01-31 @ 15:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0