Grattis Ella på Ella dagen...

 
    
 
                         God Morgon Torsdag..........
 
            I går fick jag besök av ett namnsdagsbarn
            vid namn Ella......ett oväntat besök..........
 
 
             Mycket lek blev det i "köket"....................
 
 
                      Alltid glad och pigg är hon......det går i
                      hundra femtio....när hon är här...kul.....
                      jag kände mig lite hängig innan hon
                      kom .....men det blåste bort så fort
                      hon kom innanför dörren..........och
                      när hon hade åkt hem fans det ingen
                      hängighet kvar................................
 
 
             Min dator är en favorit.....och jag måste säga
             att hon är en hejare på den.............................
 
 
                     Jag vet ingen som har ett så
                     intelligent barnbarn som jag
                     för när hon hade åkt hem...hade
                     hon både ändrat språk och för
                     att inte tala om textstorlek på min
                     dator...så nu får nog Goe Gubben
                     ta och återställa den när han kommer
                     hem.....men flickan är bara ett år och
                     klara av sådana invecklade saker....
 
 
                   Efter lite mat och fika, åkte hon till-
                   baka till stan med sin pappa.....och
                   jag gick för att vila.....jag skulle gå på
                   det första av två jobbarpass.....och det
                   är inget roligt att åka omkring i mörkret
                   och snöyra....för att leta efter förvirrade
                   gamlingar...men sådant är vårt jobb....
                   man vet aldrig vad man får göra när man
                   kommer till jobbet....det är väl det som är
                   tjusningen med det antar jag.........men nu
                   är det hög tid för en Ludde promenad och
                   att förbereda nästa jobbarnatt........A............
 
            
 
 
 
 
 
 
             
 
 
    
 
  
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Haha... ja, det här med att ändra språk känner jag igen. Så Du är tyvärr inte ensam om att ha intelligenta barnbarn... :) :)

Kram <3

2014-02-20 @ 14:59:53
Postat av: Anonym

Haha....jag kan gott dela med mig.....men visst är de sköna de små liven.....men jag har väldigt liten text nu på min dator så jag har svårt att se vad det står....kram <3

2014-02-20 @ 15:14:47
Postat av: Anita

Haha....tydligen har mitt namn försvunnit också...

2014-02-20 @ 18:52:49
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0