Nora Marken...

 
 
            Då är snart vår marknads helg i Nora över....
 
 
                  Ludde var med och gick bland allt folk...
 
 
                    På  väg hem fån marken gick vi på
                    ett loppis......och den här hyllan var
                    inte till salu först....för den hörde till
                    inventarierna men efter lite dividerande
                    fick jag köpa den för.....40 kronor......
 
 
                              Tre burkar tupperware  för tio
                               kronor......vilket klipp............
 
 
                              Två tekoppar....som jag vann....
 
 
                             Nagellack köpte jag
 
 
                                   Till pojkarna köpte jag
                                   kalsonger......4 för 100 kr
 
                                  Lunch intog vi på stats Hotellet..
                                  Lax och kycklinggryta stod det
                                  på menyn....och jag åt Lax.......
 
 
                            En mössa till Ella blev det också....
 
                            Jag tittade efter Mariana för hon
                            skulle ev komma.....men henne
                            såg jag inte till, bland allt folket...
                            vi gick dit klockan tio och var
                            tillbaka vid husbilarna runt 14-
                            1430....så det blev några timmars
                            traskande.....Ja då var marken över
                            i Nora för detta året....nu blir det att
                            sikta in sig på Sannamarken första
                            tisdagen i oktober då.........A...........
                           
 
 
 
 
 
                      
 
                
 
 
 
 
 
 
 
                                   
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Du är för härlig med alla prylar som Du lyckas komma över till vrakpris!!

Kom tyvärr dit för sent för att träffa Dej.

Kram <3

2014-08-31 @ 22:39:37
Postat av: Anita

Haha...snart är det fullt med prylar....så nu tycker Lars att jag ska börja sälja av saker i stället....synd att vi inte träffades.

Kram <3

2014-09-01 @ 08:41:08
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0