Loppis fynd..

 
                      När Ludde och jag var ute på en
                      promenad i dag gick vi förbi denna
                      fina blomsteruppsättning som kommun
                      har på olika ställen....denna tyckte jag
                      var särskild fin med sina milda färger..
 
 
                    Jag tycker även denna kanna med
                    enkel blommande hortensia är fin....
 
 
             Så kom snälla Tarja med en fin blomma.....
 
 
                      Så hade hon med lilla vovven...nio
                      veckor gammal och så söt....men jag
                      tror inte Ludde förstod att det var en
                      hund han nosade på...för han vände
                      på klacken och gick och la sig..........
 
 
             Efter lite snack och kaffe med dopp blev
             det en loppis runda...och där hittade jag
             denna lilla kanna...den stora hade jag
             innan....och de är gjorda av Gabriel
             Burmeister på1920- talet ..nuvarande
             Gabriel fajans fabrik i Timmernabben...
              alltså "hemifrån"....och jag är så nöjd...
 
 
                 Tre lika assietter hittade jag också......
                 även tre dukar som nu ligger i blöt
                 över natten för att tvättas i morgon..
 
                Sedan drog vi en sväng till Anki's
                också där jag köpte det svarta
                servett stället som stod på bilden
                med Tarjas fin blomma.....jag tyckte
                det passade både till duken och
                blomman.......Nu blir det att sätta
                sig framför tv:n och brodera lite...A...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0