Symaskin och jag....

 
                         God morgon Lördag..................
 
         I dag kände jag att jag skulle underhålla min
         kreativa sida lite när jag vaknade vid 13- tiden
         efter en jobbarnatt med fullt ös från det vi började
         kl 21 tills vi gick hem kl 07.....vi fick även ta hjälp
         av Linden's personal för att klara av natten.....tur
         att vi har så snälla arbetskamrater som ställer upp..
 
 
             Jag plockade fram min symaskin....och det gör
             jag bara i nödfall......men jag har köpt svart-vitt
             tyg som jag ska klä om köksstolarna och köks-
             soffan med så det skulle klippas och " kastas"
             och allt gick jättebra......Lars konstaterade att
             inte ett enda svärord hade kommit över mina
             läppar.......men lugn bara lugn........jag tyckte
             det gick så bra att sy, så jag tänkte att jag kan
             nog klippa av och sy upp två par jeans som
             har hängt i garderoben länge p.ga att jag inte
             har kommit i dom.....jodå jag provade mätte och
             klippte av dom....och så skulle de fållas............
            och jag sydde mig i tummjä**** och då kom
            harangen som Lars väntat på.......så nu sitter
            jag med en tumme som har ett hål precis
            mellan nageln och nagelbandet, som värker
            och dunkar........men skam den som ger sig,
            jeansen är nu upplagda och klara och symaskin
            är förpassad in i en garderob.........nu blir det
            att lägga sig inför nästa jobbarpass........A.........
 
          
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Du är allt för härlig i Dina blogginlägg... :)
Underbart att läsa.

Snyggt tyg köpte Du!

Kram <3

2013-11-24 @ 13:25:01
Postat av: Anita

Haha.....visst var tyget snyggt, jag är mycket nöjd med det....och nu är det också färdig sytt...pust och stön....symaskin och jag har ett slags hat-kärleks förhållande.....Kramis <3

2013-11-24 @ 15:48:53
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0