Blodsocker kurva och sovmorgon....

 
                   God morgon Tisdag.............
 
        Jag får tänka efter lite vad det är för dag
        men det är ju tisdag i dag och Ludde och
        jag tog en ordentlig sovmorgon.....jag har
        nyss stigit ur sängen och klockan är snart
        11....gott...Ludde ligger fortfarande kvar och
        snusar gott.............
 
 
                 Jag äter den vanliga frukosten som jag
                 har gjort nu i 5 veckors tid.......men idag
                 har jag tänkt göra en blodsocker kurva...
                 jag har nämligen slutat att ta all insulin
                 sedan en vecka tillbaka...så nu ska jag
                 kolla upp hur jag ligger till....................
 
                Kl 1045 fastevärde innan frukost = 7,0.....
                kl 1245 två timmar efter frukost = 9,0......
                kl 1500  innan mellanmål...= 6,0
                kl 1700  två timmar efter mellanmål =9,0
                kl 1830 innan middag........= 7,7...........
                kl 2030 efter middag.........= 9,7....
                det var lite högt så jag slängde i mig
                10 enheter insulin......
                
 
                Ja nu är det bara att ta prover och sätta
                in resultataet så får vi se hur jag ligger
                till.......Jag vet ju att det finns expertis som
                som läser bloggen så ni får väl hojta till om
                ni tycker jag ska " spruta " mig eller inte.....
 
                Nu ska jag sätta upp strykbrädan och roa
                mig med det några timmar....lite Advents-
                dukar blir nog också strukna tror jag.......A......
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Vet inte om jag kan räkna mej till expertisen, men för det första säger jag GRATTIS till att Du kunnat sluta med insulinet!!
Fantastiskt bra!!

Sedan tycker jag att Du kan ha is i magen och vänta med att stötta för snabbt med insulin. Svårare att veta hur Du verkligen ligger i nivån om Du duttar med extradoser. Ingen fara alls med de värdena.

Fortsatt lycka till vännen!!!

Kram <3

2013-11-27 @ 08:31:52
Postat av: Anita

Vad bra att du tycker att jag kan vänta att ta insulin ett tag....nu på morgonen låg det på 7,3....nu ska jag jobba två nätter och då tar jag inget insulin för då sjunker jag.....ha det gott kram z3

2013-11-27 @ 11:15:14
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0