Krösamos = Lingonsylt

 
                                   Jo så är det allt......
 
 
            Lingon..Smålands guld.............
 
 
              Vilken tur att jag har varit elektriskt upp-
              laddad i dag, för när jag hade diskat,
              plockat ur två tvättmaskiner, städat
              badrummet, gjort en makaronipudding,
              tagit en promenad med Ludde, städat
              och plockat undan.....Goe är till Hallsberg,
              med jobbet på någon innan semesteraktivitet..
              så då tänkte jag ta en ledig kväll, och ligga i
              sängen och zappa på lite tv kanaler......men
              då ringde det på dörren, och där stod Ann-
              Sophie och Lars-Erik, med 4 kilo lingon som
              var upptinade....så det var bara att ta fram
              en stor gryta och strösockerpaketet, och
              koka lingonsylt......och det gjorde jag med
              glädje.........Tack för lingonen..............nu
              är det bara disken kvar.......men den ska
              jag nog hinna med innan Goe är hemma.....
              men jag hade nog aldrig orkat om jag inte
              hade varit uppkopplad.....för ryggen har
              känts bättre i dag...............A.....................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0