Soppa med tacosmak

 
              Dagens middag blev köttfärssoppa med
              tacosmak................
 
4oo g köttfärs
4-5 potatisar
2 st morötter
8 dl vatten
2 buljongtärningar
1 burk 500g tomatkross
2 msk tomatpure
1 påse tacokrydda(40 g)
1 burk majs.......
 
Skala potatis och morötterna och dela i bitar
hetta upp en gryta med smör och bryn kött-
färsen, tillsätt potatis och morötter och fräs
i ytterligare några minuter.....Häll på vatten
buljongtärningarna, tomatkross, tomatpure
och tacokrydda.....koka upp och låt soppan
koka ca 20 min, eller tills morötterna och
potatisen är klara.....häll i burken med majs
och servera med en klick yoghurt och ett
gott bröd.......jag tyckte att den var lite
mesig i smaken så jag tog i 1-2 tsk
sambal oelek.....och lite salt och den
blev genast bättre............A......................
 
 
 

    

 

       

                   


 
    

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack för receptet...alltid roligt att testa något nytt:).
Kraam Madde <3

2013-01-31 @ 17:33:46
Postat av: Anita

Den tycker jag du ska prova för den var riktig god...Kram...

2013-01-31 @ 19:00:20
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0