Tisdag.....

 
                               
 
             I går var det måndag och jag hade fullt
             upp........jag kokte upp alla mina virkade
             dukar i en gryta på spisen.............den
             doften kommer jag ihåg sedan jag var
             liten och mamma kokade sina vita
             dukar.........man blir kastad tillbaka
             till barndommen bara av doften.....
             Sedan fick jag besök av Daniel och
             Sandra.....och när de hade gått kom
             Ann-Sophie en sväng......ja sedan var
             klockan nästan fem......ja sedan blev
             det kväller.........
 
             I dag har jag grillat lax i grillpannan
             och till det åt vi färska Tortelloni med
             fyllning av 4 sorters ostar.........och
             två kalla såser.....salsa verde den
             gröna, som var lite drag i......det skulle
             vara kapris i.....men det hade jag inte
             hemma så jag slängde i jalapenos
             haha....då blev det drag i den såsen..
             och så gjorde jag den vita såsen och
             det var en yoghurt med chili, mynta
             och lime..........nu blir det snart att
             bänka sig framför tv:n..........A........
 
 
            
 
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Har du tvättmedel i grytan? Jag brukar klorina mina dukar. God mat som vanligt. Vi åt rökt röding i Hjo. Gott det med. Ha det bra. Eva.

2013-02-19 @ 20:14:06
Postat av: Anita

Hej Eva..oj så gott med röding...Ja jag har tvättmedel i grytan...därav den goda doften...ja, har jag fått fläckar som ska blekas så har jag också lagt dom i klorin först, men sedan kokar jag dom.....Åh vad jag längtar till Hjo....snart ta vi ut husbilen...Hälsa och ha det gott...A...

2013-02-19 @ 20:28:52
URL: http://lekebergsbo.blogg.se
Postat av: Anonym

Jo den doften minns även jag när mamma i sin tvättgryta kokade tvätt.Jag kokar också vittvätt lite då och då på spisen,det blir som nytt igen.Kram AQ

2013-02-21 @ 18:38:48
Postat av: Anonym

Hej Anette....visst kastas man bakåt till barndommen......härliga minnen tycker jag....skönt att det finns kvar någor gammalt som att koka vittvätt...Kram....

2013-02-21 @ 20:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0