Lutfisk

 
          Ja då blev jag bjuden på lutfisk hos
          svärmor.......och såå gott det var...
          Lars med syster åt stekt rödspätta,
          och de tyckte det var bättre än lut-
          fisk......men jag gillar lutfisk så det
          brukar jag äta några gånger i jan-
          uari.....så nu  måste jag köpa på
          mig några paket så jag har när
          suget sätter in.......I kväll ska vi
          fira nyåret i sängkammaren med
          tv och en stereo på högsta volym
          och bruna persienner nerdragna
          så att det inte kommer in varken
          ljud eller ljus från några raketer
          och smällare, för Ludde är så
          rädd.......han vägrar att gå ut och
          göra sina behov to.m på dagtid,
          men vi får hoppas att det är snabbt
          firande så att vi får sova något i natt
 
          Gott nytt år alla glada........A...........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0