Bra tryck och b-glucos...

 
            I dag har jag varit och lämnat en droppe
            blod.......och det är inte klokt egentligen
            vad mycket de kan se i en droppe blod....
 
           De har tagit något som heter HbA 1C...
           långtidsblodsocker....de kan se hur mitt
           blodsocker har legat 2-3 månader bak
           i tiden......och jag är alltid lite nervös när
           jag ska detta prov i augusti.....för under
           semestern äter man och dricker gott...
           och vi som har varit utomlands där det
           äts mycket pizza och pommes, så jag
           tänkte att det här går åt helskotta......
           men icke sa nicke....det gick så bra
           och jag är så nöjd.......mitt långtids-
           blodsocker låg på 5.3.....och det inne-
           bär att mitt blodsocker legat på 5-8
           millimol/l under semestern................
 
           Vikten hade ökat med 2 kg så det blir
           att ta tag i nu....men jag har ett blod-
           tryck som en ung människa 130/70
           det är jag också nöjd med......Ja sen
           talade vi om våra semestrar min dia-
           betes syrra Ulrica och jag.....hon är
           toppen tycker jag......hon gav mig ett
           nytt resmål i västra Tyskland att åka
           till där hon hade åkt mc till i sommar,
           sylt..(stavas nog inte så) men det hade
           varit toppen sa hon.....man fick lasta
           upp husbilar, bilar och mc på tågvagnar
           för det fanns bara en järnväg över till
           denna ö........med vita sandstränder
           och blått vatten.....dit blir det nog en
           sväng, kanske nästa sommar......Nej
           nu när jag var så frisk får jag nog
           försöka röja upp i kåken, för det ser
           inte ut som man kan lägga sig i någon
           solstol i dag...............A..........................
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Men hördu... GRATTIS Ärtiga Märta!!
Finfina värden... Du sköter Dej.. :) :)

Och dom där två kilona... vad är det efter en livsnjutarsemester på fem veckor????

Så nu är planeringen redan i full gång inför nästa semester!! Härligt!!

Kram <3

2013-08-21 @ 15:44:59
Postat av: Anita

Hej Mariana....jag blir så nöjd varje gång som värdena är bra....då kan man missköta sig lite till hihi.....Ja nästa år får vi se vart det bär av.....Kram <3

2013-08-22 @ 13:46:57
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0