RULLENATT

Teater utbildar vårdpersonal

 
Ja då har även jag varit på en utbildnings-
dag på Sparbanksbörsen..........det är nog
därför jag sitter här nu med huvudet fullt av
tankar......som gör att jag inte kan sova....
 
Det handlade om lex Sarah... nya riktlinger
och nya blanketter är framtagna.......och nu
anmäler man inte längre......nej nu ska man
rapportera.....hmm skillnaden??......Vi hade
även en hygiensköterska som var med, och
hon talade om vikten av att inte använda
ringar och klockor, men sådant vet väl de
flesta om...eller?? sedan sa hon något som
jag tyckte var intressant.......nu i dessa
kräktider...att det viruset har tydligen en
kärna där inte handsprit hjälper utan man
måste först tvätta sig med tvål och vatten
och sedan sprita sig.......och är det något
som jag som nattare i hemvården har svårt
med, så är det att få tvätta händerna med
tvål och vatten hemma hos brukarna uti
stugorna.........det finns inte så många som
man vill tvätta händerna hos.....faktiskt är
det så......handfat och tvålar är inte frächa
kan man säga....utan vi spritar oss mest
hela nätterna, med våra spritflaskor i bilarna,
och hur kommer vi åt det problemet...jo som
högsta chefen Carina L sa.....att det finns ju
tvättservetter......himla bra förslag, tycker jag
nu ska vi jobba för att det ska finnas tvätt-
servetter i alla hemtjänstbilar.....sedan tackar
jag revyn för den sockerfria kakan jag fick av
dom till kaffet.....Ja nu ska jag försöka göra ett
nytt försök att komma överens med John Blund....A...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0