Mat



                  Ja då har jag börjat ett nytt liv igen
                  sedan ett par dagar tillbaka har jag
                  lagat mat ur denna kokbok, och det
                  är jättgoda recept, inte så mycket
                  fett utan mera Medelhavskost......



          Så idag gjorde jag en sorts blomkålsgryta
          och den var jättegod och till det stekte jag
          tunna benfria kotletter........och så tog jag
          då mitt insulin i vanlig ordning........men nu
          har jag hållit på med denna mat i 3-4 dagar
          och inte ändrat min insulindos...... jag ska
          ju jobba några nätter nu, så jag gick och la'
          mig och somnade naturligtvis...och vaknade
          genomsvett och konstig.......med ett blod-
          socker på 4,3......och det är alldeles för
          lågt för mig som brukar ligga på 8-10....
             
                        

             men då ropade jag på Goe Gubben för
             nu tyckte jag att jag mådde sämre än
             honom.....så han pressade snabbt ihop
             2 apelsiner och en halv grape i ett glas
             och till det tog jag en näve hasselnöts-
             kärnor och en bit 82% mörk choklad-
             bit............så nu mår jag bra igen och
             nu måste jag sänka insulinet om jag
             ska fortsätta med denna kost, och jag
             ger mig sjutton på att det ska gå.......
             den som lever får se.....Ha nu en trevlig
             Helg alla lediga.....Hej Hopp.....A..........

Kommentarer
Postat av: Mariana

Grattis Goe Anita till nya livet...! :)



När Du får en stund över kan Du väl lägga ut receptet på bloggen?!



Kramar... <3

2012-04-13 @ 19:39:33
Postat av: ANITA

Haha...ja det nya livet...jo vi får se...Ska försöka lägga ut receptet....Kram....

2012-04-14 @ 15:25:01
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0