Tisdag 27/9



                Ja då blev det en sväng till Apoteket
                i dag......och när man går därifrån
                började jag undra om jag inte är
                riktigt sjuk egentligen.................
                när man får en tygkasse att bära
                hem grejerna för deras påsar är 
                för små............och när jag kommer
                hem ....ja då tittar jag på kvittot



             Jag har köpt mediciner för 1022,42 kr
             och betalar 64,50.....det glädjer en
             Smålänning som mig............och sedan
             tittar jag på min löne spec och kan då
             konstatera att jag är även glad att få
             betala skatt............

            Natten i natt jobbade jag med glada snälla
            Mariana och det gick galant, vi hann med
            allt vi skulle och behövde inte lämna över
            något till dagpersonalen, det känns också
            bra i hjärteroten........nu har jag en natt
            kvar sedan är jag långledig...och till helgen
            ska det bli fint väder så då blir det en tripp
            med husbilen och kanske årets sista dopp
            ......känns lite vemodigt tycker jag....A...... 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Tjingeling Goe Anita! :)



Ja, vad säger man om apoteksbesöket?

Du verkar ändå frisk som en nötkärna!

Och prisförmånerna kan vi ju bara vara nöjda över..



Tack för komplimangen glad & snäll...! Att jag är glad när vi jobbar ihop bidrar Du till i högsta grad. Din humor visar sej allt emellanåt.



Hoppas att Du får en lika angenäm natt inatt som vi hade. Det var vi värda efter många nätters slit.



Vad gäller helgen så vet Du att Du fick en order!

Och jag vill se ett NYTAGET kort i vattnet!



Ha det gott!



Kram

2011-09-27 @ 16:58:44
Postat av: Anita

Hej Mariana......Vilken tur att vi kan skratta åt tokigheterna som blir ibland på nätterna....annars kan man lika gärna gå och gräva ner sig.....jag blir själv glad när jag möter positiva människor som du....jobbet går då extra lätt och nätterna går extra fort......hmm jag har mycket att leva upp till nu i helgen......men vi får se vad vi kan fixa till... Ha det gott på ledigheten nu..."och med" jag du vet.....

.....kram.......

2011-09-27 @ 18:36:13
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0