Mat



                  I går hade vi bjudit pojkarna på
                  middag, vi skulle bjuda på smör
                  stekt Gös.........och eftersom jag
                  hade jobbat så bestämdes tiden
                  till 1330........och vad händer då
                  1230........jo strömmen går.......
                  och hur roligt är det...........men
                  vi har ju reserven som fortfarande
                  står på garageuppfarten, så det
                  var bara att ta ut allt och slå på
                  gasen i husbilen och koka potatis
                  steka fisk och så slänga in en fläsk-
                  file' i ugnen (alla äter inte fisk).....
                  Allt klaffade och vi blev mätta, och
                  lagom till kafet kom farmor Siv
                  och fick träffa pojkarna......Daniel
                  tog hand om all disk, grytor och
                  pytsar...jag hann inte rädda den
                  goda fisksåsen....men vad gjorde
                  det ....när han diskade upp allt...



                  I dag har jag provkokat några
                  kroppkakor på Asterix potatis
                  och det gick bra så snart blir
                  det ett "storkok"................



              Goe Gubben har bakat lchf bröd,
              i kväll på kokosnötsmjöl och mald
              sötmandel och det var gott så det
              blir till att baka mera sådant bröd



                 Och jag drog till med en riktig
                 god räkmacka och till det blev
                 det sommarte' från Gotland....
                 Gott gott......men nu är det
                 sängen som gäller...i morgon
                 ska jag åka och hälsa på Tarja
                 Ha det bra..........A................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0