Svart Pilsner



          I dag har jag varit törstig hela dagen.............
          och inte har jag haft mera än vatten att dricka
          så när Goe kom hem så gick han ut till sina
          "gömmor" i garaget och titta vad han hittade...
          


         Jo en flaska svart pilsner från Tyskland........han
         ska bara öppna någon vid ett "särskilt" tillfälle....som
         han sa.....och då upplyste jag honom om att just nu
         var det ett sådant "särskilt" tillfälle.....för så är det
         ju.........jag var ju törstig......................................



           Här syns det så "broderligt" han delade upp den..
           och den var svart....kan jag lova och rätt god var
           den också.................Nästa ska visst tas upp om
           en månad.....natten till julafton när den nygriljerade
           skinkan kommer ut ur ugnen...........då kanske man 
           kan få en hel.........eller.......A...........................................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett ypperligt tillfälle att korka upp denna brygd när strupen är torr som fnöske.Den smakar nog mumma till julskinkan också skulle jag tro.Den som spar han har brukar man ju säga.Skål på er eller hursäger man på tyska SKALL? Kram AQ

2011-11-24 @ 20:40:52
Postat av: Anonym

Ja den smakade gott.......skål på tyska vet i sjutton hur man säger....men man behöver ju som tur är inte snacka med den....bara dricka...kram...

2011-11-24 @ 23:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0