Halt



        Jadå är mina tre jobbarnätter över
        och vilka nätter sedan............

       Första natten gick skapligt att ta
       sig fram på vägarna.....Tarja
       rattade jobbarbilen med säker
       hand...........

       Andra natten blev värre, då jobbade
       jag med Arne och jag rattade bilen
       på glashala vägar det var som en ny-
       spolad skridskobana.......jag höll så
       hårt i ratten att jag nästan hade värk
       i överarmarna när jag kom hem på
       morgonen.......bussar stod på tvären
       över vägen och bilar i diket, men
       vi klarade oss helskinnade den natten

       I natt har jag jobbat med Tarja och
       vägarna var bättre, men jäklar vad
       det har blåst, och i natt var det värre
       att ta sig in till brukarna för gångarna
       upp till husen har varit glashala, och vi
       har farit som Bambi på hal is ungefär
       men vi har stått på benen hela natten
       men nu känns det skönt att vara ledig
       i 2 nätter innan man måste ut på vägarna
       igen.............A...................

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja jädrar vad man har halkat omkull.Tre vurpor har jag gjort...blev t.o.m blå på röva;)

Kram kram

2011-01-19 @ 14:50:40
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Ja fy sjutton hade jag inte haft Ludde så hade jag nog inte gott ut alls....Kram....

2011-01-19 @ 17:32:02
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0