Positivt tänkande.....



               Varför finns det så många negativa 
               människor........jag själv är positiv
               och mår så bra i det, men så finns
               det en massa gnällspikar.....som
               bara gnäller hela tiden.......de har
               ont både här och där............de
               oroar sig i onödan innan något har
               hänt....och därför får de oroa sig
               dubbla gånger......så onödigt, jag
               ser när dagtjejerna kommer till 
               jobbet på morgonen....vilka som
               är pigga och glada.....de skämtar
               och skrattar.........och nu är det
               konstaterat att positiva människor
               lever längre........det känns skönt
               att veta...............A.....................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då blir du gammal som bara den Anita!!Skojfrisk och positiv som du är.

Visst har du rätt,det gäller att vara nöjd och glad för det vi har,inte pusta och oja sig för allt.Den dagen kan komma då vi har anledning att oroa oss,det är vi många som fått erfara,varje dag är en bonus,så tänker jag.Kram AQ

2011-12-06 @ 16:51:41
Postat av: Anita

Hej Anette.....nej det är inte säkert att jag blir gammal.......jag förstår att folk klagar och har ont ...det har jag också faktiskt ibland....det finns väl ingen som kommer ifrån det i vår värld......men man behöver ju inte tala om det varje gång man träffas.....klart att det är bonus om man överlever en svår sjukdom.....och då måste man vara glad över den bonusen.....och tala om att det kunde varit mycket värre.....det lilla tror jag räcker för att det ska bli en positiv upplevelse...

och visst klagar vi mera under höst och vinter än när det är vår och sommar.......kram.....

2011-12-06 @ 17:34:06
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anonym

När jag hör någon sucka över att livet är hårt frestas jag att fråga "Jämfört med vad"AQ

2011-12-06 @ 17:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0