Juldagen



                    Risala'malta med katrinplommomsås
                    det är vad vi har ätit i dag.......vi
                    är fortfarande mätta efter gårdagen

                    Blåser gör det som sjutton och jag
                    tänker på mina arbetskamrater......
                    det är inge roligt att åka ute om nätterna
                    i detta väder....Mariana och Björn hoppas
                    att det går bra för er...................Jag har
                    gått i min sköna morgonrock hela dagen...
                    tur att Goe Gubben har gått ut och rastat
                    lille Ludde.....och så hade vi nattgäster som
                    kom hem vid 03-tiden i natt.....utan nyckel
                    .....haha han är skön vår lilla vakthund......
                    alla vaknar när han ger skall....då låter han
                    som en stor "hund"..........A.........................

Kommentarer
Postat av: Mariana

Tack Goe Anita för Dina tankar gällande natten!



Just nu sitter jag framför brasan i gillestugan och hör hur det viner i öppna spiasen. Blåsten har tilltagit igen..



Det var en fruktansvärd natt. Kuslig, tyckte både Björn & jag. Nerblåsta träd överallt. Hade vi varit ett par sekunder tidigare vid ett tillfälle hade vi fått en stor tall på oss. Vi hade turen på vår sida den natten.



Tänk vad tiden går fort... snart hämtar Ni husbilen.



Önskar Dej ett gott slut på det gamla året! Kram :)

2011-12-26 @ 22:49:58
Postat av: ANITA

Hej Mariana.....du må tro att jag tänkte på er som var ute och körde mitt i stormen...förstår att ni tyckte det var otäckt....och just nu tar det i och blåser så jag tänker på Monica och Margareta också....måtte det gå bra för dom också....vi är ju sååå sårbara på natten när vi bara är två som ska täcka upp hela kommunen...men våra brukare är så förstående när det drar ut på tiden....men det kan ju komma akuta larm.....och då är det lite brådis.....kram Anita.........

2011-12-26 @ 23:14:08
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0