Tisdag 16/8



                               GodMorgon........

            Gårdagens matlådor till Goe Gubben och Erik
            blev pannkaksrulle med en massa gott i........

            Nu har jag jobbat en natt med Mariana och det
            går sååå bra, vi har samma tänk hon och jag,
            och jobbet flyter på, och så jäklar mycket har
            vi att göra så det är svårt att hinna få i sig en
            kopp kaffe om nätterna, men jag har lagt om
            mina sprut och måltider på dagarna så det
            funkar rätt bra nu........och toalettbesöken får
            vi klara av när vi är inne på boendena..........

            I natt har det varit mycket trafik på och utan-
            för samhället........Det började med att Polis-
            bilen smög omkring på gatorna...vi såg dom
            mellan klockan 0015 och 0130.....sedan sa
            dom på Oxelgården att de sett någon person
            som tydligen upphöll sig runt kommunhuset
            och träningslokalen...en som gick och talade
            för sig själv..........Och när jag lagt mig hör
            jag på nyheterna att det varit tjuvar i farten
            och stulit koppartak på Knista kyrka.....och
            vi åkte förbi på vägen utanför vid tolvtiden
            i natt och det var ovanligt mycket bilar som
            körde där, det tyckte både Mariana och jag
            men inte tror man att de ska stjäla kyrktak
            och det var ju synd att polisen inte var på 
            den sidan samhället då kanske de hade
            kanske kunnat tagit dom.........................

            Nej nu ska jag gå och äta lite köttfärssoppa
            som jag också gjorde i går....sedan ska jag
            ladda upp för ännu en natt med Mariana på
            jobbet innan jag i morgon går på långledighet
            
            Ha det gott alla.........A.................................                        

Kommentarer
Postat av: Mariana

Tjingeling!



Kul att läsa Din blogg...



Måste bara skriva några rader, fast vi ses ju snart.



Vill också understryka det Du skrev. Toppen att jobba ihop med Dej! Vi har samma tänk, rak och ärlig kommunikation, trots hårt slit går nätterna som en dans.



Tänk att det var något på gång inatt, och där åker vi fram och tillbaka i becksvarta mörkret mitt ute i urskogen.



Men Du Anita, Din långledighet beviljas INTE... haha...



Ses snart... kram

2011-08-16 @ 17:55:10
Postat av: Anita

Hej Mariana....Kul att du är inne och läser och kommenterar.....men du det är väl "nästan" tur att vi inte vet allt som händer omkring oss när vi jobbar och far runt på "bygden" som vi gör .... Långledigheten är redan biviljad tyvärr....men vi får ju jobba ihop i natt.....Ses...kram....

2011-08-16 @ 19:17:16
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0