Limpa



                             GodMorgon...

           I dag tog jag en riktig långfrukost............
           När Magnus och Anna kom hem från Gotland
           hade de med sig en gammaldags Gotlandslimpa
           och gott Gotlandste......det påminner mig om
           Strandalimpan som vi hade hemma i Småland
           och inte dessa svampiga APK-limpor de har
           här uppe, som förövriga inte är någon limpa,
           utan en lev för den är avlång och limpor är
           runda.........

           Nu blir det en promenad med fina Ludde sedan
           ska jag fålla upp mina nya tv-rums gardiner
           som jag köpte i går..........A..........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0