Måndag 18/4



             Godmorgon.......vaknade innan klockan sex av
             att jag var hungrig......det är inte ofta det händer
             för jag behöver vara vaken ett par timmar innan
             jag äter frukost....men inte i dag det blev några
             mackor med grönmögelost och kolsyrat vatten
          
             Sedan gick jag ut till tunnan för att kolla läget, den
             jäkeln läcker nämligen som ett såll nu efter vintern
             och vi visste inte riktigt hur vi ska göra för att få den
             tät......men jag har läst att den går att få tät med såg-
             spån......och när vi satt i kuvösen och åt mat med Erik
             igår eftermiddag hörde jag att grannen höll på att såga
             ved.......så jag skickade dit Goe Gubben med en plast-
             säck för att tigga spån.......så nu har vi hällt det i tunnan
             och så fyller jag på med vatten efterhand som tunnan
             sväller och spånet fastnar i springorna.......ja det är lite
             sådant som jag fixar med en måndags morgon..............



                   Jag har börjat virka mormors rutor............
                   jag virkar både vita och svarta....fast en-
                   färgade...jag ska göra några kuddar vad 
                   det tänkt.........det går ju så himla snabbt
                   att få ihop några rutor framför tv på kväl-
                   larna.....just nu har mest virkat vita men 
                   snart är det garnet slut så då får det bli
                   svarta till det garnet också tar slut..........
                   Ni kanske får se det färdiga resultatet här
                   på bloggen......framöver............A.........       

Kommentarer
Postat av: Madde Q

Mormorsrutor det är skoj det:)

Här virkas det väskor just nu;)



Kram kram

2011-04-20 @ 10:48:51
Postat av: ANITA

Ja det är ju riktigt roligt att virka rutona det var länge sedan jag virkade säkert 20 år sedan men det går ju fort, ska nog också få ihop till en väska till sommaren...kram....

2011-04-22 @ 11:38:30
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0