POLITIK

                  I går kväll lyssnade jag på dessa
                  politiker som nu en längre tid har
                  tjafsat med varandra i olika tv-
                  program och jag blir lika förbannad
                  varje gång........då säger t.ex fru
                  centern att vi har lagt så och så
                  många miljoner på det och det, ja
                  naturligtvis står då fru Mona från
                  sossarna och säger det har ni inte 
                  alls det är bara ljug...........men dessa
                  kvicka och interligenta reportrar, ska
                  det var så jäkla svårt att ta fram fakta
                  om vem det är som talar sanning.......
                  annars kan de få fram fakta på allt
                  möjligt......men inte när det blir debatt
                  då blir journalisterna helt paralyserade
                  eller är vi så jäkla dumma så att vi lyssnar
                  på detta dravel varje jäkla gång det är val
                  och går på det.....................

                  Det är bättre journalisterna går fyra år
                  tillbaka i tiden och kollar upp vad de som
                  vann lovade då, och kollar upp hur dom
                  höll sina löften.......för då lovade de guld
                  och gröna skogar men vad blev det ......
                  " jo det bidde en tumme".....sorgligt, att
                  vi går i fällan varje gång vart 4:e år........

                  .....................A.............................                  
            

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag kollade på samma program och fy fan vad dom blarrade.Skitsamma..... det är bättre att snoka runt på internet och se vad de olika partien står för.

Det är skönt för mig som inte behöver bry mig..."Jag föddes ju med en ros i arslet",så jag är SOSSE och kommer alltid att vara det;)

Kram Madde

2010-09-17 @ 07:09:20
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Haha du är skön du......men ibland tycker man att rosen håller på att vissna och tappa blad.....tyckte jag hörde det på dej för lite sedan....men när det väl gäller är nog rosen djupt förankrad just "där".......Kram Anita.......

2010-09-17 @ 07:12:26
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0