Loppisfynd ??

               
            Är det ett loppisfynd, ja det ser så ut...
            Kannan jag köpte på loppis för 15 kronor
            är nog gammal eller gammal och gammal
            allt är relativt.....men jag har nog gjort ett
            fynd tror jag........kul.............



           Så här ser kannan ut med påskriften
                      Timmernabben.........




              Så här ser stämpeln ut i botten....




            Vad jag kan se så är den gjord mellan
            1925 och 1948 då de började med en
            annan stämpel................





                    Leta efter fabriksstämlarna, dessa är
                    ofta dolda under Burmeisters påmålade
                    signatur...........jaha ja hur ska man se
                    dessa fabriksstämplar.......jag kan då
                    inga se på denna tillbringare.............

                   Kul var det ialla fall med en pryl hem-
                   ifrån..................A.............................

Kommentarer
Postat av: Madde

Ett riktigt fynd alltså;)

Kram kram

2010-09-30 @ 00:37:36
URL: http://qwarforth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0