Wilma



              Kvällen igår gick i en hiskeli fart, Wilma
              ville ha ett nytt överdrag till ett litet täcke
              som hon har, så klockan 1730 drog vi till
              Christinas Atelje för att inhandla nytt fint
              mjukt flanelltyg.......och det skulle krympas
              innan jag kunde börja att sy och så skulle
              det bli torrt också.........men färdigsytt blev
              det, att det rök två symaskinsnålar och ett
              språk som kanske inte passad för barnöron
              är en annan sak........Jag hann även med att
              baka en banankaka som ska serveras med
              vispgrädde med kolasås i......jättegott blev det




              Sedan blev det lite stressigt på morgonen,
              för jag trodde klockan var 20 minuter i sju,
              och Ludde och Wilma busade i sängen,  men
              då var klockan redan 20 minuter i åtta.......
              panik, för hon började skolan 15 minuter över
              åtta, och jag skulle skjutsa henne till Mullhyttan
              också........men vi hann........men nu förstår jag
              varför jag trivs så bra med att jobba natt.......dessa
              mornar när jag skulle få iväg 4 pojkar till olika
              ställen, gör att jag fortfarande kan få ångest,
              för själv skulle jag ju börja jobba klockan sju......

              Nu ska jag stressa ner lite för nu är det min jobbar-
              helg........jag går av på måndag morgon klockan 7..

              Ha en bra helg alla som är lediga........A.................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0