Kastanjen

                      HEJ

    Ludde och jag har varit och besökt
    Daniel i hans nya lägenhet i Kastanjen
    och han bor på 2:a våningen och jag
    tycker att han har fin utsikt, hur är det
    inte då på 4:de våningen.................

    Man kanske skulle tänka på att man inte
    blir yngre och sätta upp sig på en lägenhet
    där och flytta dit om sisådär 20 år..........

    Nu kommer det lite bilder men det är inget
    hemma hos reportage.........utan jag vill visa
    hur fint det blev....efter alla negativa kommen-
    tarer man hört om "skrytbygget"..................


 
                  Vy över nedre delen av Storgatan...........




          Gamla "spåret" bort mot Bergsgatan........




             Stora fönster, bara höjden på gardinerna
             blev ca 240.......sedan kommer det till
             ca 3o cm till.......så takhöjden är ca 270...




           Lite knepiga fönster i sovrummet......men det
           behövs ju egentligen ingen gardin där..........




            Planlösningen är öppen det finns bara två
            dörrar i hela lägenheten den ena går ut
            till korridoren och den andra till badrummet




          Enda "normala" fönstret är köksfönstret.......




             Badrummet är jättestort................




            Balkongen är också stor, här gillar Ludde att
            sitta och titta på folket som rastar sina hundar
            nedanför på "gamla spåret"......som går förbi
            precis utanför................A.............................

Kommentarer
Postat av: siv carlsson

Hej.Håller helt med dig huset är såå snyggt ser det ju varje jobbarnatt på oxelgården.Kul att se lite bilder från insidan också vad fint han har det. Ha det bra i det vackra höstvädret. Siv.

2010-10-12 @ 14:49:23
Postat av: ANITA

Hej Siv...ja jag håller med dig om att huset är fint och nu lyser det ju upp lite hos er som jobbar

nätter på Oxelgården.....ja Daniel har fått det trivsamt i sin lägenhet, mycket gör ju att allt är nytt och fint och så ljust med de stora fönstren....

Ha det gott........Anita........

2010-10-12 @ 22:38:26
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej på dig!

Här håller jag helt med.Jag älskar detta hus.Det är så jäkla snyggt.Har sett det växa fram från oss på oxelgården på natten och jag har sagt hela tiden att det är ursnggt.Himla fint var det på insidan med.Där får sonen det bra.

Kram Madde

2010-10-13 @ 06:55:22
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Madde

Ursnyggt......menar jag ju,men det fattar väl du?

Har blivit för snabb på tangenterna;)

Kram igen<3

2010-10-13 @ 06:57:03
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Hej Madde...ja huset är ju en färgklick för hela samhället tycker jag.....och fint blev det inne också.....det finns ett lugn på något vis, jag vet inte om det beror på takhöjden, men jag trivs där och det gör Daniel också......ja klart att jag vet att du kan stava till u..ursnyggt...Kram Anita....

2010-10-13 @ 08:21:40
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0