TRÄDGÅRDARBETE

           GODKVÄLL..........

I kväll har Goe Gubben och jag ägnat
oss åt trädgårdsarbete, jag låg i ett
par rabatter och rensade och Goe
Gubben klippte gräset, och Ludde for
som en mullvad bland klippt gräs och
jorden i rabatterna.......så det var bara
att bära in honom i badkaret så att han
fick ta sig en ordentlig dusch.............
Farmor Siv kom för att hämta lite rabarber
men inte kom jag på att fråga henne vad
buskträdet hette...men hon kommer nog
tillbaka snart............

Själv la' jag mig i bubbelbadkaret med
full spruta på ångmaskinen.....man blir
som en annan människa efter det.......
Det är ungefär som att bada bastu men
det blir inte torrt utan fuktig ånga, och
man blir len i hela kroppen efter det, så
nu är det inte mycket kvar av denna dag..
utan det blir nog att krypa till kojs nu när
man torkat ordentligt............

Ha det gott........Kram Anita........

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad härligt det där lät med badet.

Kram Madde

2010-05-19 @ 08:16:32
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Ja det är så skönt......Kram Anita....

2010-05-19 @ 15:34:09
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0