PINGSTAFTON

              Godmorgon......

Jag har sovit gott.....Lars, Daniel och Ludde
har varit och handlat så det har varit tyst
lungt och skönt........Pingstafton den stora
giftashelgen.....vad är Pingshelgen nu för
tiden .....jo en vanlig helg känns det som,
jag undrar om vi inte gjorde bort oss när
vi bytte annandagen mot nationaldagen...



Jag knallade iväg till jobbet i går kväll
i gummistövlar och regnkappa....och
vet ni vad.....inte en regndroppe på
hela natten.......i dag är det + 25 grader
och solsken, men stövlarna får hänga
med i natt också....det kanske håller uppe
då...........



Ludde sätter sig gärna i skuggan bakom krukor o.dyl
han tycker det blir varmt...........



Han kanske skulle gilla ett dopp i tunnan, det
är nu 17 grader, så för mig blir det till att bada



Mina vita syrener är på gång.....det får mig att
tänka på skolavslutningar.................



De är för gulliga "de små".........



Lite kryddväxter som står på soldäcket........



Fågelbadet.........men där ligger ju en säl
törs fåglarna verkligen hit........



Mina pelargoner som jag drar med varje dag, 
ut på soldäcket på dagen och in i kuvösen på
natten....men det trivs de med, de är så kraftiga
och fina.................

Nej nu har Goe Gubben maten färdig, så
nu är det dags att kila.............
Ha det bra.........Kram Anita..............

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag håller med dig.Pingst känns precis som vilken helg som helst.Jag har inte haft en tanke på att det var pingst den här helgen.Läste i Allehanda i Fredags att det skulle grillas i pingst.När fan är pingst tänkte jag och kollade i almanackan....

Så var det nu....snacka om att ha koll.

Ja vi gjorde nog bort oss när vi bytte annandagen mot nationaldagen faktiskt.

Kram Madde

2010-05-22 @ 18:06:16
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Ja Pingst nu för tiden går bara förbi.....Men vi får väl börja fira Nationaldagen som Norskarna gör på deras 17 Maj...då är det folkfest....men det tar nog många år innan vi är där, om vi någonsin kommer dit......Kram Kram....

2010-05-23 @ 00:09:55
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0