LUDDE



                      Ja då har jag stekt ett lass "ragger"
                      och Erik som var sen, tog med sig 
                      en matlåda till jobbet......

                      Han den där Goe Ludde han är ingen
                      vanlig hund.....nej han är en goumet-
                      hund..............



                             Det började med att han fick
                             ont i lilla magen, så jag ringde
                             till vetrinär Karin och frågade
                             hur vi skulle göra....jo han skulle
                             sättas på diet mat.....kokt ris och
                             kokt fisk och till det kunde han få
                             dricka proviva......sagt och gjort
                             han fick diet mat och tyckte det 
                             var skitgott......när han sedan 
                             skulle börja äta torrfoder igen
                             så gick det inte naturligtvis......

                             Så idag när jag ändå står och
                             slabbar ner i köket så har jag
                             gjort lite mat som skall frysas
                             ner till Ludde.........Jag har ång-
                             kokat ärtor, morötter och brockoli
                             som jag körde i mixern tillsammans
                             med hundfoder och ett rått ägg.....
                             jag har kokat ris och tog upp 1/2
                             kg nötfärs som jag har stekt utan
                             kryddor.....och han åt med god aptit
                             kokt fisk gillar han också.....han vill
                             hellre ha kokt lax än kokt vitfisk.....
                             Ja den där Goe Ludde.....har vi kanske
                             skämt bort honom.....men vad sjutton
                             tänk er själva att få äta samma mat
                             hela livet....hur kul är det.............



                         Efter det somnade han gott på
                         köksgolvet med sin filt och och
                         hans favoritleksak.....dammvippan...

                         Ha det bra.........Kram Anita........ 

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad gooo han är den där lille Ludde.

Som han släpade med dammvippan när jag var hos dig och fikade sist.Bortskämd är han......men det ska han vara så gooo som han är!

Jäklar vad gott med "Ragger"

Kram Madde

2010-05-04 @ 16:05:15
URL: http://trolldom.blogg.se/
Postat av: ANITA

Ja goe Ludde om han bara kunde lära sig att använda dammvippan på rätt sätt också, istället för att trassla in sig bland stolsben och dyligt.....Ja det smakade bra med ragger i dag......Kram......

2010-05-04 @ 16:52:33
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hallå Anita!Haha,vilken rolig Ludde du har,hälsa honom att han är välkommen till lokalvården och damma lite.Hihi,tycker han verkligen om blåbärsoppa?Gud vad mumsigt med raggisar,det är inte fy skam.Ha en riktigt trevlig kväll.Kram på dej

2010-05-04 @ 18:38:27
Postat av: ANITA

Hej Annelie....Kan jag lämna in Ludde klockan sju i

morgon bitti...eller hur dags börjar ni jobba???hehe

Ja i dag har det varit mat som både Ludde och jag gillar....Du får också ha en bra kväll...Kram Anita...

2010-05-04 @ 20:33:00
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0