Ludde



                      ANGÅENDE HUNDUPPFOSTRAN

                Ludde behöver uppfostras och det har vi
                börjat med nu .......kanske i senaste laget
                men bättre sent än aldrig........När Lars och
                Ludde var ute i morse så mötte de en herre
                med en Golden Retriever, och båda hundarna
                drog och morrade mot varandra.......Ludde
                brukar vara väldigt glad och vill leka när han
                möter andra hundar men inte med den här.........

                Så skulle Ludde och jag ta förmiddagsturen och
                då brukar vi gå spåret en bit......och på långt håll
                ser jag då herren med Golden komma emot oss
                så jag kommenderar till Ludde att han ska sitta
                och stanna kvar, och hela tiden upprepar jag att
                han skall stanna kvar och Ludde sitter så fint kvar
                hela tiden, och precis när Golden passerar oss så
                gör han ett utfall mot Ludde så Ludde snurrar runt
                och skäller tillbaka, men jag fick tillbaka Ludde i
                sittande ställning och han blev belönad med hema-
                gjorda köttbullar (utan lök) och sedan gick han fot
                hem hela tiden.........så man kan allt lära honom
                lite hyfs fortfarande, han är ju inte året ännu......

                Så denna semester ska vi ägna oss åt att få lite
                fason på Ludde, för jag ser att det går.............

                Ha det gott......................................A.........

Kommentarer
Postat av: Madde

Typiskt hanhundar...men visst det går att få fason på dom(precis som med karlarna).

Kram Madde

2010-07-08 @ 07:32:49
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Haha ja visst kan man forma både hundar och karlar

men det tar ett tag för dom att fatta vad som gäller

Kram Anita......

2010-07-08 @ 19:32:43
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0