Bättre sent än aldrig

Hej..........

Nu har denna dag också gått och i
morgon är det Måndag igen..........
Magnus och Erik var hemma och åt
köttbullar sås och potatis...och de sa
att det smakade bra......Sedan har vi
varit en sväng uppe hos Daniel.......
och när vi kom ut därifrån så hade det
börjat snöa så smått...sådant där som
känns som småspik i ansiktet, men vi
tog ändå en långpromenad med Ludde
som nu står i badkaret för att duchas..

Jag lovade lägga ut receptet på
Gulaschsoppan och den kommer
nu efter mycket om och men.....
men jag sa.. i slutet på veckan och
nu är det det tycker jag.....haha...

Falsk Gulaschsoppa med köttfärs


2 portioner


1 gul lök, hackad
2 msk margarin
2 potatisar, fint tärnade
3 msk tomatpuré
5 dl vatten
1-2 köttbuljongtärningar
2 tsk starkt paprikapulver
1 krm kajennpeppar
2 krm vitlökspulver
1/2-1 tsk kummin (kan uteslutas)
100 g köttfärs
salt
svartpeppar, gärna nymalen

1. Fräs löken med margarin i en gryta.
2. Tillsätt potatis, tomatpuré, vatten, buljong och kryddor.
   Koka under lock cirka tio minuter.
3. Smula ner köttfärsen och koka ytterligare fem minuter.
   Smaka av med salt och peppar.
4. Servera soppan tillsammans med ett gott bröd.

Ja det är ungefär som jag brukar göra, men jag
brukar börja med att steka köttfärsen...när jag brynt
löken och sedan potatisen och resten...............
Jag har i Grekisk yoghurt och chilisås som jag klickar
i soppan när den är upphälld i tallriken.....Gott Gott..
Man får smaka sig fram med kryddorna för det kan
bli bra starkt om man bara häller i efter receptet...
Sedan brukar jag koka den längre än det står i receptet



Hoppas att det smakar bra................
Kram Anita.......................................



Kommentarer
Postat av: Madde

Yummie...jag säger bara yummie!

Så jä..a gott!

Kram Madde

2010-02-01 @ 08:53:24
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Madde...ja den är god och allra helst på vintern....kram.....

2010-02-01 @ 09:17:17
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0