FÖRÄNDRINGAR



Jag sitter och tänker på hur det  förändras efter hand........När vi på
Linden gjorde förändringen år 2000 från att ha varit en usk:a och
en ssk på natten....skulle vi nu bli två usk:or en en ssk som skulle
serva hela komunen.......Vi var då sex usk:or som var anställda
på Linden natt....och nu har den sista slutat i den nattgruppen för
att återgå till sitt "gamla" natt jobb......På hemvården var vi två
usk:or och hade hjälp av den "frigående" ssk, sedan drogs det in
två usk:or så nu är det den frigående ssk och en usk:a som åker
tillsammans på nätterna.....och jag var väldigt skeptisk om det
skulle funka....men det gör det...det gäller att ha ett annat "tänk"
när man jobbar så här....Men jag måste säga att det var mera
"arbetsglädje" förr när man var lite flera som jobbade tillsammans

Ja det var lite förändringar som vi nattare har gått igenom på 10 år
och många av oss har varit både ledsna och förbannade.............
men det är bara att gilla läget........fast det har kostat på...............

Nej nu ska jag gå och ringa min "gamla" jobbarkompis Mari-Anne
hon får mig alltid på bra humör............

Kram Anita.........

Kommentarer
Postat av: Madde

Så sant så<3333

Kram vännen

2010-02-23 @ 11:08:27
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Madde...ja det är så här jag känner det...Kram...Anita.......

2010-02-24 @ 20:55:49
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0