Nyårsafton



           Sista dagen på 2010......och för att samman-
           fatta detta år har det väl varit överlag bra...
           Äldste sonen som fick en ny njure till julen
           2003 har nu fått börja med dialys då han har
           "slitit" ut även denna njure, och det är väl en
           sådan sak som vi hade kunnat klara oss utan
           detta och nästkommande år..............

          Jag går här och provsmakar dagens rätt........
          vi ska alltså göra Oxfile' Wellington, som är
          en smördegsinbakad oxfile'........och här är
          det Goe Gubben som sköter köttet och jag får
          den äran att göra såsen och just nu har jag
          gjort en Madeirasås och den blev så jäklar god
          att risk finns att den blir provsmakad slut innan
          vi hinner steka köttet.........jag har även gjort
          duxellmassan som man lägger på oxfilen' innan
          man lägger på smördegen och den blev god den
          också så även där går jag och provsmakar för
          mycket.........Sedan har Lars hälsat på nya grannen
          som just nu håller på att flytta in tvärs över gatan
          Ja det är väl det som vi har hunnit med än så länge
          men dagen blir ju lång så det kommer nog mera....A.....

Kommentarer
Postat av: Annelie

Fy vad tråkigt med sonen.Hoppas det ordnar sig.Ett riktigt Gott Nytt År på dej.Kraam

2010-12-31 @ 14:46:44
Postat av: ANITA

Hej Annelie.....ja det är inget roligt..men det löser sig nog på sikt, tror jag.....Jag önskar dig också ett riktigt GOTT NYTT ÅR......Kram Anita....

2010-12-31 @ 14:52:52
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0