31/8

                             Hej...........

          Jag ska inte börja tjata om vädret, men när
          det är som i dag då trivs jag.........fast det
          är kallt i tunnan....Goe G var ute och badade
          sent igår kväll och då var det + 11 grader, i
          dag harde det gått upp en grad....så solen 
          värmer ju inte direkt.......men i kuvösen är
          det som ett drivhus när solen ligger på, jag
          hade 19 grader på termometern mot norr
          vid köksfönstret nu vid 1330 tiden............



                   I kuvösen med tomatplantor och
                   pelargoner.............



 
                  Pelargonerna är i full blommning......




                       Nästan sommarhimmel...........




                Knopp i min Alpclematis...........




                       Så här ser den ut när den blommat över...




               Pipranka och kärleksört............




                  En Humla i Tagetesen............




               Solen tittar fram genom grenarna i det
               gamla äppelträdet.............




              Ett gistet Päronträd med en klätter-
              hortensia på stammen..............



                   Här under buskarna trivs Ludde och
                   allrahelst när grannens katt går på
                   andra sidan staketet....................




                      Synd att jag inte fick tag på honom
                      tycks han tänka......................

                       Ja det var mina bilder från i dag den
                       31 augusti....................................

                       Ha det gott....................A.................

                

Kommentarer
Postat av: Madde

Härliga bilder vännen.Så vakra växter du har i din trädgård.Sån där pipranka skulle jag vilja ha av dig...Det blir väl som ärtpungar på dom va?

Det måste ju ligga frön i dom?...eller?

Pappa hade sån på Pilörtsgatan(blev lite sentimental här).

Kram Madde

2010-09-01 @ 07:04:15
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Hej Madde......Ja det ligger frön i...så det är bara du pallar dig hit när de är på gång så får du ta hur mycket du vill......När de väl börjar växa så blir de stora rätt fort....förstår att du blir sentimental....det var ju då.....Kram Anita.....

2010-09-01 @ 11:11:59
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0