Måndag 26/4



                          Måndag igen.......

        Jag gillar den här årstiden skarpt, nu kommer
        snart bilen som skall sopa våra gator, sedan
        är det dags att putsa fönster och ta ner höst
        och vinter gardiner, och få upp lite tunnare,
        rosa pelagoner i köksfönstret, ute skiner solen
        och hos grannen hänger det färgglada ballonger
        på verandan, för där har ett utav barnen fyllt år

        Det är stora knoppar på träd och buskar så
        det dröjer inte länge innan den där fina skira
        grönskan är här......Ja den här tiden tycker jag
        nog bäst om, man kan ha dörren öppen korta
        stunder, så Ludde kan gå ut och in som han vill
        Nu ska jag sätta mig i kuvösen med en kopp
        kaffe, och lyssna på radion ett tag innan jag
        ger mig i kast med stryktvätten..............

        Ha det bra........Kram Anita......... 
       

Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt inlägg.Det pirrar i kroppen.....

DET ÄR VÅR!!!!!!!!!!!!För sjutton.

Kram Madde

2010-04-26 @ 11:30:55
URL: http://trolldom.blogg.se/
Postat av: ANITA

Hej Madde.....visst är det underbart....Vår vår vår

och du, vad roligt det är att jobba natt denna årstid, ljusa nätter, fina soluppgångar, jag det är en jäklar tur att vi har dessa träliga höstar och vintrar för att uppskatta våren.....Kram Anita...

2010-04-26 @ 11:43:58
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Hi hi ja det är det!

Kram Madde

2010-04-26 @ 14:15:54
URL: http://trolldom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0