SIXTEN

Hej....

Jag vet inte hur jag ska börja.......
Men det var så här att Magnus
före detta tjej Jenny.. hittade
en katt som var antingen biten
av ett djur eller överkörd av en
bil vid sitt jobb....och han var så
svårt sargad så vetrinären tyckte
att katten skulle avlivas, men Jenny
som är en riktig kattvän ville inte det
det utan skulle betala vad det kostade
bara de räddade katten......Han blev
opererad och klarade sig.....Jenny
slapp betala hela kostnaden..... för
vetrinären tyckte att kunde hon ta
hand om en halvvild kattunge så
var hon en riktig kattvän och hon
betalade bara en bråkdel av vetrinärs-
kostnaden....Efter en tid flyttade de till
ett hus i Fjugesta och då hade de en
katt till som de hämtat på spinnhuset
tror jag det heter..Silver heter han...

Nu blev det så att Magnus och Jennys
förhållande sprack......Silver lämnades
till en jobbarkompis till Jenny och han
har funnit sig tillrätta......Men hur gick
det med Sixten......jo han är ju lite speciell
så därför tog Jennys mamma hand om honom

Men nu har han varit borta i 3 veckor...
Magnus ringde till de som köpte huset
efter dom, och sa att ser ni en svart katt
kan ni väl ringa mig......och nu ringde
de i Tisdags morse, och sa att det fanns en
svart skygg katt där....och Magnus åkte dit
och fram kom Sixten men han vek av så
Magnus fick aldrig tag i honom....Jenny och
hennes mamma har varit där två gånger
men då har han inte kommit fram.......
Nu i kväll när Magnus varit här hemma
åkte han upp till huset för att hämta buren
som han lämnat kvar....och vem kommer
inte fram då när han hör Magnus bil ....jo.......
visst kom Sixten och han var så himla
kelen sa Magnus så det var inga problem
att sätta honom i buren och ta med honom
så han körde upp honom till Jennys mamma
Ca 2 mil härifrån.......Nu får vi se om han
stannar kvar där annars tycker jag att Magnus
ska ta hand om honom för han är så speciell
så ingen annan kan ta hand om honom.......

Men usch vad jag grina när jag hörde hur
han jama i Magnus bil när han ringde och
talade om att han hade hittat honom......
Stackars Sixten..........

Den svarta är Sixten och den andra är Silver..............................
Oj vad jag har tänkt på Sixten..........Jag åker nämligen den vägen
som han har gått varje natt jag jobbat...........

Men nu får vi hoppas att han stannar däruppe i Norra Vissboda...

Kram Anita.................


Kommentarer
Postat av: Madde

Stackars kissen.....fy vilken sorglig historia.

Men med ett lyckligt slut.

Kraam Madde

2009-09-28 @ 12:44:27
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Ja vi får verkligen hoppas att han stannar denna gång.......Kram Anita......

2009-09-28 @ 12:54:29
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0