Ljus

Hej........

Nu är det dags att köpa hem ljus i storpack
för så himla svart som det blev när åskskuren
kom,behövs det ljus.........Jag brukar köpa mina
ljus på Färghandeln eller de har visst bytt namn
till något annat Colorama eller något liknande....
i allafall brukar jag beställa kron eller kanalljus
i stor pack med 50 ljus i varje kartong..................



När jag ska ha lite finare ljus köper jag
liljeholmens antikljus, de är nämligen
hand stöpta de andra är maskinstöpta

Hur sjutton vet jag detta, jo 1972-75
jobbade jag på Liljeholmens stearin-
fabrik i Oskarshamn, där jag paketerade
kron och kanalljus, jag var också inne och
såg till att inget hängde upp sig i stöp-
rummet för Antikljus, jag jobbade bara
kvällar mellan klockan 1600-2200 varje
dag, det var bra för vi behövde inte lämna
Fredric på dagis eller hos dagmamma, och
jag trivdes jättebra........var redan då kvälls-
och nattmänniska. Jag köper alltid Liljeholmens
ljus för det är gjorda av 100% stearin...............

Ha en bra eftermiddag..............
Kram Anita...................



Kommentarer
Postat av: Madde

Mysigt med lite reklam i bloggen=)

Kram Madde

2009-09-02 @ 18:56:39
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

ja du här har du en trogen liljeholmare....ha ha

kram anita.......

2009-09-02 @ 20:31:24
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0