LÄNGTAN


Nej...Solen skiner inte över Fjugesta
i dag, så därför slängde jag in den här......
Stroganoffen står och puttrar på spisen
Ludde ligger på sin filt och tar igen sig
på köksgolvet.....Jag ska snart köra i
gång med äppelpajen.............

Lars är ute och tömmer tunnan, sedan
skurar han hela tunnan invändigt med
såpvatten, sköljer och häller i nytt vatten
för snart är det dags att elda upp och
ta ett 40 graders varmt bad..........

Det är något jag ser fram mot nu när hösten kommer
Det är så himla skönt att krypa ner i tunnan med en
tallrik Gulaschsoppa och ett glas rött, och sedan sitter
vi där i flera timmar......är det sedan stjärnklart och
det kommer snöflingor dalande ..ja då tror man att man
har kommit till himmelriket..........Nej nu får det vara slut
på drömmandet nu är det dags att göra äppelpaj............

Ha det gott......
Kram Anita......

 


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag skulle också vilja ha en sån där badtunna......och så din goda soppa med....

Nu blir jag avis!

Kraam Madde

2009-10-11 @ 18:33:13
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

ja jag längtar till första badet och soppan, det är något visst med det....Kram Anita.....

2009-10-11 @ 18:52:20
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0