GODMORGON 26/10

Hej.......

Pigg och alert är jag denna måndagmorgon
Jag håller på att koka ris och förväller vit-
kålen, jag ska göra kåldolmar i dag.........

Oj vad gott det ska bli, med nykokta lingon till,
sedan ska jag nog lägga in färsk gurka med
persilja, det är gott till kåldolmarna................

Annars har det inte hänt så mycket på Dammgatan 3
det är väl Ludde då förstås, han var ute i morse efter
att han hade fått morgonmålet och skulle göra sina
behov och det gjorde han också.....det var bara det
att han trampade i behovet innan han skulle gå in...

Det är väl det som har hänt så här långt på dagen..

Ha en bra f.m...........
Kram Anita...............


Kommentarer
Postat av: Madde

Åh vad du är hurtig och duktig.

Kåldolmar det är mumma det.Vi brukar också käka det ibland...men inte så ofta för barnen gillar det inte.Men Göran och jag är helt galna i det.

Kram Madde

2009-10-26 @ 07:58:37
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Jo du Hurtig var ordet.....Gott gott med kåldolmar..

Kram Anita.......



2009-10-26 @ 13:12:07
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0