Goe gubben

GODKVÄLL..................

Jaha ja nu har jag sett Robinsson och jag
måste säga att det var bättre förr............
som alltid var det bättre förr....eller...........

Så tjatar de om tjänstepension på tv:n
ett kryss så är allt klart......Lars är inne
och flyttar fram och tillbaka för att jag
som bara jobbar halvtid ska få så mycket
pension som möjligt, för jag är ju bara en
vanlig kommunalare....men man måste
ju klara sig någulunda när man blir pensionär
annars får man ju jobba tills man är + 70 år
och det vill ju inte jag göra.................Nej
jag tänker gå så snart jag fyller 63 år, och då
har jag jobbat inom vården sedan 1969 så
då tycker jag att jag har rätt till pension.......

Nej nu är det dags för en promenad med Ludde
sedan är det Godnatt.........Kram Anita..............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0