Stavning

Hej igen......

Det är det här med stavning...........
Jag brukar för det mesta stava
rätt.......

Men jag har ett problem faktiskt
och det är det här med   RRRRR

Jag är ju smålänning i botten och
som alla vet har vi lite svårt att
uttala  RRRR............

Därför tappar jag ibland r:et när
jag skriver och ibland lägger
jag till ett r där det inget ska
vara för att jag tror att där låter
det bra med ett r................

Jag såg att jag stavat Malena med
r...... och hon stavar inte sitt namn
med r........

Så ser ni som läser denna blogg
att det fattas eller att det är ett
r förmycket så beror det på att
jag är Smålänning...................



På lingonröda tuvor...............

Anita.................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0