Knäpp????

Hej....

Jag har olika ordningar för mig
när jag går på semester...........

Det är det här med mina jobbar-
kläder..........När jag gjort sista
arbetspasset lägger jag mina
jobbarkläder i en tom tvätt-
korg............

När tvättkorgen fylls på så flyttar
jag alltid upp jobbarkläderna så
att de ligger högst upp................

Jag tvättar dom inte utan de ligger
alltid där högst upp, och varje gång
jag går ut i tvättstugan tänker jag..
Jaha ja där ligger ni och ni ska inte
användas på länge.........

Jag tvättar dom först några dagar
innan jag ska börja jobba och då
kommer den där nästan ångest
känslan.....jaha nu är det ett helt
år till nästa gång..................

Jag undrar ibland om jag är så
frisk som jag ska..................

Men just nu känner jag mig så
glad och nöjd...för i morgon kväll
kl 2200 hamnar mina jobbarkläder
högst upp i tvättkorgen..........och
ska ligga där i 40 dagar...............



Den här känslan delar jag med
många arbetare......jag tycker
synd om de som är arbetslösa
och är sjukskrivna som inte får
känna denna enorma känsla
och glädje som en semester
ger.................

Knäpp eller inte.....så här är jag

Ha en bra Måndag kväll...
Anita........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0