Andra Andningen

Hej igen..........

Inte kom jag i säng......som vanligt sover Lars
innan mej.......men han har ett arbete att sköta
i morgon.......Jag går inte på förrän på Tisdag
kväll............Nej Magnus och Daniel har varit hemma
så då var det att bli sittandes och tala med dom......

Lars har hållit på med sina akvariefiskar, det ska
bytas vatten och flyttas honor, det är en hel vetenskap



När vi var på semester så hade han ett akvarium
på övervåningen med fiskar från .....jag tror det var
Tangajikasjön (vet inte hur det stavas)..och de
dog för honom, i det akvariet får vattnet inte över-
stiga en temperatur av + 30 grader........Men när
det kanske var +50 grader på övervåningen
det var + 30 grader ute, då var det alldeles för varmt,
Erik försökte rädda dom, med att ta bort vatten och
hälla på nytt kallt, men det lyckades inte.................


Det var lite synd att alla strök med......



Men vi har ju så mycket andra fiskar som
gör nya fiskar......så då får man räkna med lite
svinn................Då och Då.......

Jag skulle behöva åka och köpa lite nya
blommor till mina fönsterlådor på fram-
sidan av huset....men den där lusten att
göra det har inte infunnit sig ännu.............
Kanske i morgon om nu vädret är behagligare
än det varit idag.............

För är det samma skitväder i morgon då stannar
jag kvar i sängen............

Nu är det nog dags att inta sängen för nu har
jag inte mera att skriva om........................

Ha det bra alla där ute........Kram på er......






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0