Förtrollad Natt.

Hej.

Vilken Natt det har varit , den var så
himla fin att man önskar att alla
människor skulle få gå ut och titta.

Det har varit  -18,5 som kallast,
träden har gnistrat som om de var
upphängda med massor av kristaller
i . Snön var som silver beströdd.
Stjärn- klart och nästan fullmåne
Man såg välden i ljusblått.

Lite senare tog det ljusblåa slut
för då fastnade min arbetskamrat
Björn och jag i en hiss. Björn
skrattade och tyckte det var rätt
roligt . Nu förstår jag varför det
finns speglar i hissar, det är för
vi av det kvinnliga könet inte skall
råka i panik . I detta ljus som finns
i en hiss ser man alla skavanker,
det är pippler, blemmor och spridda
skäggstrån,och hur ser håret ut
egentligen.

Efter 10-12 min kom så äntligen
hjälpen i form av vår ssk Therese
vilken tur att hon fick ut oss .

Nu är det en natt kvar på detta helg-
pass.Jag lovar dyrt och heligt att
i natt skall Björn inte få locka in mig
i någon hiss.

Jag önskar alla som läser denna
blogg en fin och trevlig
ALLA HJÄRTANS DAG.

Dagen ord blir

Det finns inget bättre
skönhetsmedel än lycka

Anita.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0