TISDAG 15/12



           Godmorgon........

Nu lackar det fort fram till Julen, och
jag sitter och funderar på när jag ska
sätta fart med mitt julpyssel.............
Jag har med mig hemmifrån att jul-
saker ska man inte ta fram för tidigt,
men nu kom ju snön igår så nu får
jag nog börja med att stryka lite jul-
dukar och titta lite i julkartongerna
vad som ska fram i år.................

Sedan är jag ute och kollar in mina
vänner och deras bloggar för att se
vad dom har för sig så här innan jul
Madde som ska in och operera sin
hand nu till veckan, hon blev ju så
klart tvingad att få mycket klart nu
innan operationen, hoppas att det
går bra Madde......Kikade in hos
Linda och där händer det också
mycket, just nu är hon arg och det
kan ju både vara bra och dåligt
i den situation hon befinner sig i.
Hoppas att du inte går in i den
berömda väggen Linda....... 
Babban hade kört igång och bloggat
såg jag och Herre min Je hon ligger
då inte på latsidan måste jag säga
hur orkar hon......Pust och stön.....

Sedan läser jag mycket bloggar om
människor som har svåra sjukdommar
tex Diagnos hjärntumör om en tjej i
Skåne som har hjärntumör som inte går
att operera och hon vet att hon ska dö
men inte när, hur hon försöker förbereda
sig och familjen på det som komma skall

Den starkaste stjärnan som handlar om
Viktor som dog i cancer vid 1 1/2 års
ålder för 8 månader sedan och nu väntar
mamman ett syskon till Viktor som ska
heta Vilma......hur hennes oroliga tankar
går om det nya barnet...................

Musikmamman som förlorade livet ock-
så i cancer och lämnade make och två
små flickor som inte hade börjat i skolan

När man läser sådana livsöden så kvittar
det i vilket fönster som ser mest inbjudande
ut till Julen, för det finns många sjuka som
man kanske borde tänka på nu i jultider....
och ge en slant till forskningen, man vet ju
inte, det kan vara vi själva och våra anhöriga
som drabbas nästa gång...................

Ja det var dessa tankar jag hade denna morgon
Ni får ha en bra dag..............
Kram Anita..............................

Kommentarer
Postat av: Madde

Så fint du skriver.Visst är det så.

Att leva är ju det viktigaste.......får man inte leva eller vara med sina nära och kära,så skiter man i hur vackert julen tindrar i en stugas fönster.

Du undrar om det går bra för mig.....jodå jag har kämpat på....julen kommer hit i år med.Handen värker så jag skulle kunna hugga av den....men snart så,snart får jag hjälp.

Kram Madde

2009-12-15 @ 07:21:37
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Förhoppningsvis så slipper du värken snart, sedan blir det full fart på Madde igen....skönt....

Kram Anita.......

2009-12-15 @ 07:32:02
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0