ONSDAGSKVÄLL

Hej.........

Nu är det åter kväll och jag håller
på att förbereda mig för mitt roliga
och omväxlande älskade jobb.......

Det är så spännande varje kväll när
jag kliver in genom dörrarna på
Klassons.....hejar på kvällsyrran
och frågar om det är lugnt, sitter
en stund och snackar för jag är ju
där 15 min innan jag går på....Sedan
läser jag i nattboken hur de har
haft det på nätterna sedan jag
jobbade senast, plockar fram vår
väska med allehanda grejer i som
man måste ha med ut i natten.....

När nattsyrran kommer får vi rapport
och sedan kommer alla duktiga usk:or
in och då blir det ännu en ny rapport
och då kan vi berätta lite både roliga,
dråpliga och sorgliga historier.........

Sen är det att plocka ihop allt vi ska med
oss, när vi har önskat de som jobbat kväll
godnatt........Tar varsin bil och åker ut i natten
och vi vet inte ett dugg vad som kommer att
hända.....Jag är så himla glad att få jobba med
alla goa brukare..........

Snart lämnar jag detta hus för en go jobbarnatt





Nu ska ni som inte har ett nattjobb att åka till sova så gott................

Kram Anita...................

Kommentarer
Postat av: Linda

Mysigt skrivet =)

Ja va skulle vi göra utan varandra .. Vi kompletterar varann och får så mycket att bära med oss resten av våra liv i form av minnen från våra brukare !

Jag älskar mitt jobb =)

Hoppas du får en bra natt vännen , så syns vi på morgon rapporten =)

Kramizar Linda

2009-12-09 @ 21:23:57
URL: http://eaglestar77.blogspot.com
Postat av: Anita

Hej Linda...Ja vi kompletterar verkligen varandra , vi på natten och ni på dagen..Ja ibland när jag kommer hem och lägger mig kan jag ligga och skratta åt saker som någon brukare eller ni dag usk:or sagt

och det känns skönt och man somnar gott....Hoppas du sover gott just nu....Kram Anita....

2009-12-10 @ 00:49:46
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Mysigt.....både på jobbet och där hemma=)

Det är livskvalite det!

Kram Madde

2009-12-10 @ 07:51:22
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Madde....Ja det var så skönt att åka till jobbet igår kväll...vilken tur att man har ett att åka till

jag skulle få tuppbjugg (he he) om jag skulle behöva gå hemma jämt.....saknade dig men snart är du tillbaka igen.......Kram Anita.....

2009-12-10 @ 13:02:41
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Yes.....snart är jag tillbaka.Frisk i tummen;)

Det ska bli såååå skönt att kunna öppna burklock själv igen.Inte behöva tigga och be om hjälp med små skitsaker.

Kram Madde

2009-12-10 @ 13:46:04
URL: http://qwarforth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0