Lördag 26/12



                        Fy Fan vad vi är bra
                        Fy Fan vad vi är bra


Det är inte utan att man blir lite stolt faktiskt.......Den här tröjan tänker
jag ha på mig när jag går till mina chefer på lönesamtal här Januari
eller februari, det måste ju bli lite mera i lönekuvertet nu när vi har
svart på vitt, efter allt slit, eller rättare sagt vitt på svart att vi är bra....

Snökaos var det i natt, och vi var väldigt ensamma på vägarna, mötte
en snöröjare på skogsvägen upp till Kinkhyttan, och vi fick ju inte plats
båda två , så han var bussig och backade med stora traktorn tills vi kom
till ett ställe där jag kom förbi, fastnade i backen upp till Furuhöjden, jag
stod en stund och slirade men det började lukta bränt,  la i backen och
tog sats rätt ut på vägen och jag kom loss, fick ta vägen förbi brand-
stationen och Salem istället......

Kom in till en brukare ute i obygden som sa att hon trodde nog inte att
vi skulle kunna hålla tiden i natt, utan komma fram på morgonkvisten
till henne, när det var sådant oväder, men vi kom bara en kvart "för sent",
Hemvården i Lekeberg kan man lita på i alla väder sa jag då...........haha...

Vi hade fått mycket frukt och godis av cheferna och arbetsledarna, som fanns
på jobbet, så när vi skulle åka vår första runda packade jag en utav korgarna
med lite frukt och morötter och tog med ut till bilen, jag sa till Tarja att blir vi
ståendes i någon snödriva måste vi ha lite att tugga på så att blodsockret inte
sjunker......men jag fick ta med korgen in igen i morse............

Nej nu är det dags att stoppa lite i magen så att man klarar denna natten också
för det snöar fortfarande.................

Ha en bra dag............
Kram Anita..................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Anita tittar in och önskar dig en fortsatt bra julhelg Kram Anette

2009-12-26 @ 14:45:18
Postat av: Anita

Hej Anette....Tack så mycket, och jag önskar dig detsamma.....Kram Anita.....

2009-12-26 @ 15:02:56
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Oj vad ni har varit duktiga i natt.Hoppas att vädret blir snällare mot er inatt.Hälsa Tarja så mycket från mig.Du....fin tröja;)....hi hi lite stolt blir man ju,eller hur?

Nu vill jag önska dig en god fortsättning och ge dig en varm kram i vinterkylan.

Madde

2009-12-26 @ 16:04:04
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Madde.....Ja vi var inne och hjälpt till på Linden också eftersom det var lite "oroligt"....

I natt ska jag jobba med J.... S..... så det blir

han som får ratta bilen i natt.....Många Julkramar

....Anita......

2009-12-26 @ 16:30:58
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Okej....han kör nog bra.Hälsa honom så mycket.

Du kan hälsa dom på Linden med om du får åka in dit inatt med.

Julkramiz

Madde

2009-12-26 @ 16:38:56
URL: http://qwarforth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0