KVÄLL



                                  God kväll.......

Nu är jag muck ska jag säga......var uppe klockan 0600 i dag och
satte igång med julmaten....Nu har jag gjort bruna bönor, revbensspjäll,
katrinplommonsås, risgrynsgröt som ska bli ris a' la malta, köttbullar
Lagt in sill, inlagd strömming, purjolåda, skinka, ägghalvor och i morgon
ska jag göra Janssons frestelse och potatisgratäng till de som inte äter
julmaten och steka prinskorv, ta fram gravlax och sås....sedan blir det
nog inte så mycket mera..........Jag har även gjort Maddes rulltårta och
den blev skitgod den ska serveras efter all tung julmat med en kopp kaffe.

Vi har nu Magnus och Erik hemma i natt så vi har provsmakat skinkan
och tagit en lite O.P. Andersson, och det var till belåtenhet tyckte alla

Magnus och Erik har varit ute i skogen och hämtat en liten björk som
Magnus ska ge Farmor i julklapp med en ljusslinga i och den lyser så
himla rart här inne nu, hon orkade inte ha någon gran i år och då tyckte
vi att något skulle hon väl ha, så det blev en liten björk.....................

Just nu sitter Magnus, Daniel och Erik på övervåningen och spelar spel
och de har riktigt roligt det hörs.......Vi har även duschat Ludde,så nu är
han så lurvig och fin..............................



Han är duktig och bryr sig inte om granen.........................

Ja det är väl det som hänt i dag...........................................

Hoppas att ni får en bra julnatt.......................
Kram Anita...................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0